8 Aralık 2011 Perşembe

Çocukluk Notlarım 1

dedemin koluna sardıkları kol bandı git gide şişmeye başladı,,
sonra annem gözleriyle " sus sakın konuşma " dercesine saçma sapan işaretler yaptı.
ve ben 6 yaşında hayatın zorluklarıyla karşılaştım..
tansiyon ölçmek denen şeyin hayati önemini ve ailecek o konudaki ciddiyetimizin farkına vardım..
annemin dikkatle baktığı saat şeklindeki cihaz, gözümde büyümüş bir nevi yaşamak için en önemli araç olarak aklıma girmişti.. küçük 8 büyük 12 dediklerinde yüzlerindeki rahatlama ifadesi anlamsızca beynimde yer etmiş, küçüğün ve büyüğün ne olduğu konusunda sonsuz üretme yetisi, bir nevi yıllarca çözülemeyen bir problem haline gelmişti.

işte böyle tanıdım Steteskop denilen aleti.. kulaklarıma yerleştirdiğim kulakçıkları
ellerimle kontrol ettim, sonra sol yanıma götürdüm.. ve orada birşeylerin olduğunu farkettim. meraklı küçük çocuktum nede olsa .. ve sordum o an ki en büyük doktoruma,
nedir bu diye,,, aldığım en basit cevaptı duyduğum.. kalbimmiş..atmazsa ölürmüşüm.
Ve o an beni korkutan,, yatağımın altındaki canavarlar ve karanlıkta karşıma çıkıcak yaratıklardan çok daha büyüğü ile yüzleştim....
Kalbimle….

O gece uyuduğumda bir rüya gördüm,
Koca bir steteskop iniyordu gökten dünyaya,
Yakınlaştı yaklaşık 7 milyar insana dinleyelim diye kalbimizi..
O an boşverdim kalbi ve diğer şeyleri,, hayat yeterince ciddiydi. Rüyanın tadını çıkarmam gerekti, çünkü rüyalarda kurallar ve cezalar yoktu.bunu daha önceden gördüğüm rüyalar sonucunda kesin olarak netleştirmiştim kafamda.
6 yaşında yapılmaması gereken şeylerin hepsini denemeye başladım.
Önce bir sigara yaktım, sonra parkta gördüğüm 12 yaşındaki karşı komşumuz
Nilayı getirdim gözlerimin önüne. Bir öpücük kondurdum yanağına
O da beni öpmüştü,, hemde dudağımdan..Sonra herkesi öpmeye başladım,
Hemde ağzımın kenarında sigara varken,, dedemin izlediği kovboy filmlerinde görmüştüm, ağzında sigara ile yaparlardı her işlerini..

Uyandırdı sonra annem beni, kahvaltı için.
Ana okuluna gidiyordum.
Ana okulunda da kıvırcık saçlı bir kızla öpüşüyordum.
Ve ben 6 yaşındayken,,


"her gördüğüm kızla, filmlerdeki gibi öpüşmek istiyordum..”

1 yorum:

  1. Hiç bitmedi değil mi sonra sorular? Kalbini hissettiğin o ilk günden sonra, hergün yeni hissedişlerle devam etti. Sonra zamanla çıkabilecek bir 'tik-tak' sesinden çok daha ötedeydi. Çocukluğumu anımsattın bana... Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil